ضرورت برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده برای والدین در مدارس

با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار خانواده در شکل‌گیری شخصیت و تربیت فرزندان از جنبه های گوناگون ،   برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده برای والدین در  مدارس و محیط‌های آموزشی و تربیتی یک ضرورت اساسی است .
تصویر ضرورت برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده برای والدین در مدارس

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر مهرداد هوشمند ، دکترای جامعه شناسی مسائل اجتماعی ایران و استاد دانشگاه در گفتگوی اختصاصی با سایت خبری پرسون مطرح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده در مدارس و جامعه باید جدی گرفته شود.

یک استاد دانشگاه گفت : با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار خانواده در شکل‌گیری شخصیت و تربیت فرزندان از جنبه های گوناگون ، برگزاری کلاس‌های آموزش خانواده برای والدین در مدارس و محیط‌های آموزشی و تربیتی یک ضرورت اساسی است . برگزاری این جلسات تاثیرات مهمی در افزایش شناخت و آگاهی خانواده‌ها از ابعاد گوناگون موضوعات تربیتی و نحوه برخورد و رفتار مناسب با فرزندان دارد . لذا هرگونه کم توجهی در برگزاری این جلسات در مدارس و سطح جامعه می‌تواند آسیب‌های جدی به قوام روابط خانوادگی و تربیت فرزندان داشته باشد و مشکلات و آسیب‌هایی را برای خانواده‌ها ایجاد نماید .

به گزارش سایت خبری پرسون ، دکتر مهرداد هوشمند بیان کرد : شناخت ناقص و ضعیف والدین از مسائل و موضوعات تربیتی و کم توجهی به ابعاد پیچیده تربیت و آموزش در دنیای پیچیده امروز ، مشکلات و چالش‌هایی را در تربیت فرزندان و روابط خانوادگی ایجاد می‌کند و آموزش و تربیت فرزندان را با مشکلات جدی مواجه می‌کند .

این استاد دانشگاه مطرح کرد : واقعیت این است که تربیت و آموزش فرزندان در دنیای پیچیده و متحول امروزی با گسترش شبکه‌های جدید ارتباطی و مجازی به یک چالش جدی برای خانواده‌ها و نهادهای آموزشی و تربیتی تبدیل شده است و ما در زمینه کنترل و مقابله با آنها با تاخر مواجه هستیم .

این استاد دانشگاه افزود : امروز فرایند تربیت و آموزش فرزندان پیچیده شده و ما شاهد ظهور آسیب‌های اجتماعی نوپدید هستیم و با چالش‌های مهمی در حوزه تربیت فرزندان و ظهور این آسیب ‌های نوپدید مواجه هستیم . واقعیت این است که عوامل و شرایط مختلفی در رشد و پرورش شخصیت فرزندان و دانش آموزان تاثیرگذار است و تربیت و آموزش محصول یک عامل خاص نیست ، لذا ضروری است که شناخت و آگاهی والدین و خانواده‌ها و حتی دانش‌آموزان و دانشجویان را برای مقابله و کنترل آسیب‌های اجتماعی افزایش دهیم .

دکتر هوشمند مطرح کرد : هر چقدر شناخت و آگاهی های خانواده‌ها و دانش آموزان از آسیب‌های اجتماعی و شرایط و زمینه‌های آن بیشتر باشد و عوامل و زمینه‌های مهم و تاثیرگذا ر آنها را دقیق تر بشناسیم ، نقش مهمی در سلامت فرزندان و خانواده ایفا کرده ایم و از این طریق از پیامدهای ناگوار آسیب‌های اجتماعی مصونیت بیشتری خواهیم داشت .

این استاد دانشگاه در پایان افزود : بنابراین برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزش خانواده در مدارس و محیط های فرهنگی و تربیتی و تلاش در جهت افزایش آگاهی و شناخت والدین و دانش آموزان در جهت پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و افزایش مصونیت اخلاقی و اجتماعی فرزندان و سلامت آنها از جهات گوناگون باید از اولویت های ی اساسی جامعه باشد

منبع: پرسون

764570

سازمان آگهی های پرسون